Вы не зашли.
WindWarrior написал:
#1038886
Это, разумеется, не реальный снимок
Вечер добрый!
Борисыч написал:
Оригинальное сообщение #394074
Судя по всему башня от кого-то из недостроев - жертв Вашингтона. Не пропадать же доброму - передали в БО. У японцев ничего не пропадало...
А орудия откуда взяли?
Подробнее об этом:
On 20 March 1970, the Fukada Salvage Company acquired the rights to the wreck and undertook salvage operations until 1978, when the operation ended with about 75% of the ship recovered. Operations commencing with the raising of the No. 4 turret in 1970, were witnessed by Captain Miyoshi's widow. No. 3 turret was raised intact in September 1971.
- The fully restored No. 4 turret is on display at the former naval academy at Etajima.
- The left-side 16-inch (410mm) gun from No. 3 turret is displayed outside the Yamato Museum in Kure in Daiwa Park. This park also contains one of Mutsu’s 3.5 metre diameter propellers, a rudder and an anchor.
- One 16-inch (410mm) gun from No. 3 turret is on display at the Museum of Maritime Science, Shinagawa, in Tokyo.
Ну, и мысля напоследок. Считается, что "муца" издохла как раз из-за детонации в погребе третьей башни. А она удивительно хорошо сохранилась для такого события. Прочная сковородочка оказалась...
Помню, в свое время на форуме у Эда Лоу накопал несколько фото музея в Этадзиме... мне почему казалось, что там композицию с "Муцу" вроде как один раз переделывали... но могу и ошибаться... поищу и потом выложу.
Отредактированно Сумрак (01.06.2011 22:36:00)
http://mirknig.su/knigi/military_histor … -ship.html
Название: Battleships Yamato and Musashi
Автор: Janusz Skulski, Stefan Draminski
Издательство: Conway Maritime Press
Equipped with the largest guns and heaviest armour and with the greatest displacement of any ship ever built, the Yamato proved to be a formidable opponent to the US Pacific Fleet in the Second World War. The book contains a full description of the design and construction of the battleship including wartime modifications, and a career history followed by a substantial pictorial section with rare onboard views of Yamato and her sister ship Musashi, a comprehensive portfolio of more than 1,020 perspective line artworks, 350 colour 3D views, and 30 photographs. The wreck of Musashi has been recently discovered to great excitement in Japan, renewing interest in these iconic warships.
Janusz Skulski's anatomies of three renowned ships of the 20th century Japanese navy are among the most comprehensive of the Anatomy series with hundreds of meticulously researched drawings of the ships. Since their first publication he has continued to research the ships and has now produce a more definitive anatomy than was possible then. He has teamed up with 3D artist Stefan Draminksi who produces superb realistic renditions of the ships that bring a whole new level of detail to the portraits of the ships. This new editions is a genuine ‘Super Anatomy' containing the most detailed renditions of these ships ever seen.
Captain M L Power, DSO and bar, RN, is not amused by grinning Japanese Captain of the MYOKO.
Желающие остальное скачают сами у британцев,если смогут.
https://www.iwm.org.uk/collections/sear … aphs%5D=on
Strannik4465 написал:
#1615451
Yamashiro 20-ые годы
Есть несколько подписей под этой фотографией из иностранных источников:
1 - "Imperial Japanese Navy battleship Yamashiro, trial launch of a naval aircraft from B turret, 1921-1922."
2 - "Snipe biplane immediately after being launched by the catapult of battleship Yamashiro, off Yokosuka, Japan, 29 Mar 1922"
3 - "A Sparrowhawk taking off from the B turret platform of the Imperial Japanese Navy battleship Yamashiro off Yokosuka, Japan, on 29 March 1922".
Дополнительные фотографии по этому событию.
Первоначально десять Gloster Sparrowhawk использовались для учебных полётов с платформы, установленной на орудийной башне «В» линкора «Yamashiro». Их предполагалось использовать на авианосце «Hōshō»,но он еще не был готов. После вступления в строй авианосца «Hōshō» на его вооружение поступил специально разработанный истребитель Mitsubishi 1MF. А «Sparrowhawk» стали эксплуатироваться на береговых базах в качестве учебно-тренировочного вплоть до 1928 года, когда его вывели из эксплуатации.