Вы не зашли.
Celebrity EQUINOX, прибытие в Неаполь 5 сентября 2010 г.
Отредактированно Andrey152 (26.09.2010 20:35:37)
The “Georg Ots” has successfully made it through the Northeast Passage. She left Sankt Petersburg on Aug 28, 2010, with Vladivostok as its destination. On Sep 26 the vessel arrived in the port of Anadyr in Chukotka. It proceeded on Sep 30 and is expected to arrive in Vladivostok on Oct 10. The ship is expected also to make a stop in Petropavlovsk at Kamchatka. The ship was accopanied through the Northern Sea Route by nuclear-powered icebreakers.
Есть кто из Владивостока?
Если есть желание и время, сделайте фото, please, 10 октября.
Alexandro написал:
Оригинальное сообщение #305294
временно не работает сервер, на который я обычно выкладываюсь.
Приветствую!
Все работает. Здорово. Спасибо.
Отредактированно vovic (03.10.2010 20:09:42)
Волк написал:
Оригинальное сообщение #301728
Как говорится : Без комментариев...
Сердце защемило. У меня тетки жили в Сочи. Сколько раз я к ним на этом пароходе по Крымско-Кавказской катался...! Тяжело. Сумно.
Отредактированно vovic (26.09.2010 01:06:58)
Волк написал:
Оригинальное сообщение #301728
Как говорится : Без комментариев...
Steve написал:
Оригинальное сообщение #301842
Costa_Serena
Эти лайнеры были до 1945 года? Круто.
kursiv написал:
Оригинальное сообщение #301898
А мы всем классом на следующий день после выпускного вечера...
Да, такое не забывается.
Палубный билет до Севастополя стоил 5-6 рублей. Если не сходить на берег, то можно было
шпилить аж до Батуми, а потом вернуться обратно у в Одессу.
Отредактированно vovic (26.09.2010 16:57:41)
DOCTOR написал:
Оригинальное сообщение #301904
бывший поляк...
Старая "Грузия" - это место, где я первый раз в жизни увидел РОСКОШЬ после своей
коммунальной квартиры.
На пароходе было аж три места для курения: Курительный салон I-го класса, Курительный салон II-го класса,
Курительный салон III-го класса. Обстановка в них поражала своей изысканностью. И еще там сидели
мужики и важно курили. Я, пацан, завидовал им черной завистью.
vovic написал:
Оригинальное сообщение #304795
The “Georg Ots” has successfully made it through the Northeast Passage. She left Sankt Petersburg on Aug 28, 2010, with Vladivostok as its destination.
Satellite Imagery Optimising Northern Route Passenger Ferry 04/10/2010
Russian ice-breakers using satellite images are escorting ferry boat Georg Ots through the Northern Sea Route. She is designed for navigation through ice and became the first passenger boat in the history that passed through the waters of the Arctic seas from Murmansk to the Dezhnev Strait and further on along the eastern borders of Russia. It is expected that the passenger ferry boat will arrive to the port of Vladivostok on 10th October.
FSUE Atomflot, guiding the ferry boat and handling the Russian nuclear-powered ice-breaker fleet, used radar images to assess the ice satiation and to choose the optimal route for the ships to follow.
Georg Ots set sail from Murmansk on 9th September. After passing the open waters the ship started to be escorted by the ice-breaker Taimyr. For channeling through the ice the Rossiya nuclear ice-breaker joined the ships. Passing the Sannikov Strait, the ferry was taken for convoying by ice-breaker 50 Let Pobedy that escorted the ferry through the most difficult route segment - the ice of the Ayonsky massive in the waters of the East-Siberian Sea.
This passage proved the efficiency of the application of satellite data for information support of the ships navigation in the Arctic waters. Using modern satellite-based technologies the FSUE Atomflot in 2010 carried out a number of unprecedented channelings through the NSR: bulk tanker SCF Baltica followed the NSR in the second half of August; bulk carrier Nordic Barents with the commercial cargo of iron ore condensate sailed from Kirkenes (Norway) to China following the NSR in September.
For operational support of FSUE Atomflot with satellite images of the Arctic water areas the UniScan ground receiving stations, installed in Moscow, Megion and Magadan, are used. After processing the products are transmitted in near real-time via the Internet network through the geo-service Atomflot-Kosmosnimki. This geo-service was created based on the GeoMixer technology in behalf of FSUE Atomflot that placed the order to ScanEx in 2010 to collect and process satellite radar data about the ice situation along the Northern Sea Route and non-Artic freezing seas of Russia.
В принципе не совсем "послевоенный"... Хотя для НАС именно такой.... "Адмирал Нахимов", ещё, как "Берлин", в Нью-Йорке.... Фотография до 2-й МВ...
Приветствую!
"...11 октября в Севастополь зашел самый крупный лайнер за всю историю города – Westerdam (флаг Нидерланды), длина судна - 292,5 метра. Его вместимость - более 2000 пассажиров. Это единственный порт в Украине, который посетил теплоход во время круиза...."
www.blacksea-cruises.com
Имея в виду, что "...проводятся переговоры с командованием Черноморского флота о совместном использовании причалов Минной стенки – в случае благоприятного исхода портовики смогут швартовать даже такие крупные лайнеры непосредственно у морского вокзала..." ( там же ), где пароход швартовался 11 октября?
Севастопольцы! Кто-то зафиксировал пароход? Если да, выложите, please ( если жаба не давит ).
Thanx.