Вы не зашли.
Mitry написал:
Оригинальное сообщение #760371
Что-то у меня не раскрывается... Нельзя ли в чем-нибудь другом выложить..?
Послал на лычку. Когда мы были молодые и ив рейсы валютные ходили. Профессор Водяницкий, 1982. Стамбул
Отредактированно Старшой я (09.11.2013 22:06:00)
Mitry написал:
Оригинальное сообщение #754778
"Росинанте" была парусно-моторной шхуной, купленной в США в 1929 г.
Ой а РОССИНАНТЕ ли это? Свежо питание, да сер...ся с трудом. Очень похоже на финку, кроме того, это баркентина, а не шхуна
Отредактированно Bull (12.11.2013 12:45:11)
Фото РОССИНАНТЕ есть в К.К. Дерюгин "Советские океанографические экспедиции", Л.1968, стр 166
Старшой я написал:
Оригинальное сообщение #760637
Севастополь. Сегодня Maria S. Merian.
Bull написал:
Оригинальное сообщение #761200
Ой а РОССИНАНТЕ ли это? Свежо питание, да сер...ся с трудом
Вот так будет полегче?
Это скан с фото картины когда-то висевшей в ТИНРО.
Прошлые два фото (якобы сомнительные?) взяты мною из работы посвященной памяти профессора П.А.Моисеева, который ходил на этом НИС в 30-е годы. Никак не могу отловить держателя оригиналов для просмотра вживую и допроса с пристрастием.
Mitry написал:
Оригинальное сообщение #761400
Вот так будет полегче?
Да, полегчало
Все было бы ничего, но на первых фото изображена БАРКЕНТИНА или черт знает что, а Россинанте - ШХУНА. См. последнее фото.
Отредактированно Bull (13.11.2013 11:57:20)
Mitry написал:
Оригинальное сообщение #761400
Никак не могу отловить держателя оригиналов для просмотра вживую и допроса с пристрастием.
И шо думаете признается, ха-ха. Если только название на фото не видно.
Bull написал:
Оригинальное сообщение #761518
И шо думаете признается, ха-ха.
А так же признает, что рыл подкоп под Кремль и работал на монгольскую разведку. Green Wave. 2012.02. McMerdo
Старшой я написал:
Оригинальное сообщение #760279
Из архива моего друга Бориса Пономарева (Севастополь)
Из книги "От Александровска до Южного за 80 лет"
"Омар" и "ТИНРО-2б" на "Гидронавте"
Рыболовное НИС "Дмитрий Песков" (СахНИРО)
НИС "Профессор Солдатов" и "Исследователь"
Вот по поводу последних НИС имеется вопрос. Такое впечатление, что они из трофейных японских... Какие мнения?
Mitry написал:
Оригинальное сообщение #762599
Такое впечатление, что они из трофейных японских... Какие мнения?
Может и не трофейные, а купленные, но что японские 100%
Старшой я написал:
Оригинальное сообщение #763840
Промежуточный Метеор (1968-1985)
1964-1985; затем RAPUHIA до 1993 г., последнее имя RAPHIA и все в 1994 г.
Просто майский день именины сердца. Вокруг света 1955-04 http://zhurnalko.net/=travel/vokrug-sve … -04--num21
ну и далее по сайту
Mitry написал:
Оригинальное сообщение #761400
запрос оригинала фото Персея в морском авиабазы
http://s017.radikal.ru/i407/1312/e7/d3ed915c0923.jpg
спрашивали оригинал Персея-1 ?
поставил (но уже забыл как помещать в текст).
Отредактированно МихаилДВ (07.12.2013 18:36:52)
http://s017.radikal.ru/i436/1312/bd/cfcd6dc107b1.jpg
из 3 фото Россинанта (не знаю, корректно ли искажать "лошадиную фамилию в россинантЕ и россинантЭ) это (Ваше)- наименее худшее.
вот, для сравнения, дерюгинское
http://s020.radikal.ru/i712/1312/fc/5ae27798112a.jpg
и неизвестного (забыл - откуда) автора
http://s020.radikal.ru/i712/1312/fc/5ae27798112a.jpg
Отредактированно МихаилДВ (07.12.2013 18:54:55)
Research vessel contract for Mitsubishi Heavy
01 Oct 2013
JAMSTEC’s new research ship, to be built by MHI
JAMSTEC’s new research ship, to be built by MHI
Mitsubishi Heavy Industries (MHI) has received an order for construction of a wide-area seabed research vessel from the Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology (JAMSTEC).
Construction is to get under way at MHI's Shimonoseki yard during the current fiscal year, with completion scheduled for March 2016. The 5,500gt ship will be about 100m long and 19m wide. It will be capable of around 12 knots, with capacity for 65 personnel.
It is being designed for operation of research equipment including a seismic system for investigating crustal structure, large piston corers and a seafloor-mounted excavator for collecting seabed samples, ROV, and an autonomous underwater vehicle (AUV). It will be outfitted with a laboratory enabling analysis of collected samples as soon as they are taken. As well as its seafloor resource research role, the new ship will be able to contribute to disaster prevention research.
MHI says that it was selected by JAMSTEC in a competitive tender process, and chosen for its technological strengths and experience of building advanced research vessels. Previous deliveries in this category include Shinsei Maru, used by JAMSTEC off the coast of Tohoku in northeast Honshu, and Hakurei, delivered to Japan Oil, Gas and Metals National Corporation (JOGMEC) to study marine resources. The yard hopes to build on this record with the new ship to attract further research vessel orders.
Eight MacArtney Winches for New Japanese Research Vessel 05/12/2013
MacArtney, Denmark, has supplied a major consignment of high-performance oceanographic winches to JAMSTEC, the Japanese Agency of Marine-Earth-Science and Technology. The total of eight winch systems and appurtenant equipment were delivered to Mitsubishi Heavy Industries who, in cooperation with specialist launch and recovery technicians from MacArtney, installed them on board the brand new JAMSTEC research vessel, the R/V Shinsei Maru.
RV Shinsei Maru
Built at the Mitsubishi Heavy Industries Shimonoseki Shipyard and Machinery Works, the R/V Shinsei Maru was completed and delivered to JAMSTEC in June 2013, hereby marking the latest addition to the extensive JAMSTEC fleet of modern research vessels. In the hands of the JAMSTEC scientists and empowered by state-of the-art functions and equipment, R/V Shinsei Maru is bound to offer an invaluable contribution to the recovery of marine ecosystems and fisheries in post-earthquake disaster coastal Japan. This will be achieved through comprehensive studies, hereunder efficient marine environmental observation, bathymetric survey and ocean-atmosphere research.
In order to effectively carry out these kinds of oceanographic surveying, the R/V Shinsei Maru is equipped with a wide variety of on board observation systems, portable research equipment and a remote controlled unmanned probe. For launching and recovering this multitude of surveying systems and equipment, the R/V Shinsei Maru is outfitted with a total MacArtney winch solution.
Comprising eight winch systems (four stationary and four portable), the MacArtney winch solution includes a general survey winch; a large wire winch; a medium wire winch; a small wire winch; a CTD winch; a deep tow winch; a water sampling winch and a mooring survey winch.
Adding to the overall system performance, six of the MacArtney winches onboard the R/V Shinsei Maru are empowered by Active Heavy Compensation (AHC). AHC dramatically reduces unwanted undulation, cable slack, pull and equipment instability by compensating for the motion caused by heavy seas. This way, AHC works to dramatically decrease weather related downtime.
From initial contact to final delivery, the order was facilitated by trusted MacArtney Japan representative, the Nishiyama Corporation. MacArtney is dedicated to continue working with both Nishiyama, JAMSTEC and Mitsubishi Heavy Industries on future projects.
Read more about:
Surveying vessel
Supplier: MacArtney Group