Вы не зашли.
арт написал:
#1424409
И те были сильнее баянов.
Более ранние Принц Адальберт и Фридрих Карл были тяжелее на 2500т. Таким образом весили как три Баяна.
FOBOS.DEMOS написал:
#1424413
Более ранние Принц Адальберт и Фридрих Карл были тяжелее на 2500т. Таким образом весили как три Баяна.
Вы вообще о чем?
РыбаКит написал:
#1424410
А в ПМВ никак не прозвучали.
Об этом заранее знали? РИФ заперся за минными полями и да же похрюкивать опасался.
РыбаКит написал:
#1424394
А Рюрик безусловно плох, так как дорог
Слишком большой для БКР ограниченного ТБД. Было бы адекватнее спроектировать его увеличенным, под единый 12" калибр.
FOBOS.DEMOS написал:
#1424416
Было бы адекватнее спроектировать его увеличенным, под единый 12" калибр.
Эспанья?
FOBOS.DEMOS написал:
#1424416
Слишком большой для БКР ограниченного ТБД. Было бы адекватнее спроектировать его увеличенным, под единый 12" калибр.
А еще лучше пару ЭБр 19у, 2х2-12"/45, 4х2-10"/45, 12-16х1-102-120мм.
арт написал:
#1424415
РИФ заперся за минными полями и да же похрюкивать опасался.
When World War I began, Admiral Makarov was assigned to the First Cruiser Brigade.[7] On 17 August, the ship, together with the armored cruiser Gromoboi, encountered two German light cruisers and an auxiliary minelayer near the entrance to the Gulf of Finland en route to lay a minefield at the entrance. The Russian commander refused combat because he mistakenly thought that the Germans had two additional armored cruisers with them. Shortly afterward, Admiral Makarov was modified to carry mines. She laid her first mines in early December when she was one of a group of ships that mined the northern and western entrances to the Gulf of Danzig. The following month, she provided cover as other cruisers laid minefields in the western Baltic Sea, near Bornholm and Rügen Islands on the night of 12 January 1915. On 13 February, the ship was en route to cover another minelaying sortie in the Gulf of Danzig, when Rurik ran aground in fog off Fårö Island. She was pulled off despite taking 2,400 long tons (2,400 t) of water aboard, and Admiral Makarov escorted the damaged ship back home. Together with her sister Bayan and two protected cruisers, she fought a brief and inconclusive action with the light cruiser SMS München during the night of 6/7 May while covering a minelaying sortie off Libau.[8]
On 2 July, the ship participated in the Battle of Åland Islands when intercepted and decoded wireless signals informed the Russians that a small German force was at sea to lay a minefield off the Åland Islands. Rear Admiral Mikhail Bakhirev was already at sea with Admiral Makarov, Bayan, Rurik, the protected cruisers Bogatyr and Oleg, and the destroyer Novik en route to bombard Memel. Rurik and Novik got separated from the others in fog, but the rest of the force encountered the light cruiser SMS Augsburg and a number of destroyers escorting the minelayer SMS Albatross. The Russians concentrated on Albatross, which was forced to run aground in Swedish territorial waters, while the faster Augsburg escaped to the south. The Russian cruisers were low on ammunition when they encountered two more German cruisers and broke off the action after exchanging fire.[9]
When the German launched Operation Albion, the invasion of the Estonian islands of Saaremaa (Ösel), Hiiumaa (Dagö) and Muhu (Moon), on 11 October 1917, Admiral Makarov was in Finland, although she was assigned to the naval forces defending the Gulf of Riga. The ship arrived in Moon Sound on 14 October and engaged German destroyers attempting to enter the Sound from the west until ordered to withdraw on 19 October.[10]
When World War I began, Bayan was assigned to the First Cruiser Brigade.[2] Shortly after the start of the war, in December 1914 Bayan was modified to carry up to 110 mines.[9] She laid her first mines in early December when she was one of a group of ships that mined the northern and western entrances to the Gulf of Danzig. The following month, she provided cover as other cruisers laid minefields in the western Baltic Sea, near Bornholm and Rügen Islands on the night of 12 January 1915. Together with her sister Admiral Makarov and two protected cruisers, she fought a brief and inconclusive action with the light cruiser SMS München during the night of 6/7 May while covering a minelaying sortie off Libau.[10]
On 2 July, the ship participated in the Battle of Åland Islands when intercepted and decoded wireless signals informed the Russians that a small German force was at sea to lay a minefield off the Åland Islands. Rear Admiral Mikhail Bakhirev was already at sea with Admiral Makarov, Bayan, Rurik, the protected cruisers Bogatyr and Oleg, and the destroyer Novik en route to bombard Memel. Rurik and Novik got separated from the others in fog, but the rest of the force encountered the light cruiser SMS Augsburg and a number of destroyers escorting the minelayer SMS Albatross. The Russians concentrated on Albatross, which was forced to run aground in Swedish territorial waters, while the faster Augsburg escaped to the south. The Russian cruisers were low on ammunition when they encountered two more German cruisers and broke off the action after Bayan and the armoured cruiser SMS Roon exchanged hits.[11] Bayan fired 40 eight-inch rounds and was hit with one 210 mm round amidships, which caused superficial damage and wounds to two crewmen. Roon lost her wireless aerial due to a near miss; the Russians reported more hits, but not confirmed.[12]
Battle of Moon Sound
Main article: Battle of Moon Sound
In 1917, Bayan was the flagship of Vice Admiral Bakhirev, who now commanded the naval forces defending the Gulf of Riga. During Operation Albion, the invasion of the Estonian islands of Saaremaa (Ösel), Hiiumaa (Dagö) and Muhu (Moon), in October 1917, the ship defended the southern entrance to Moon Sound on 17 October. When the German minesweepers began clearing the minefields guarding the entrance, they were attacked by Bayan and the predreadnought Grazhdanin, while the predreadnought Slava engaged the dreadnoughts König and Kronprinz defending the minesweepers. Slava was hit multiple times by the German ships and Bakirev ordered his forces to withdraw. Bayan was the last ship to withdraw, but she was hit once by a 30.5-centimetre (12.0 in) shell from König before she moved out of range. The shell penetrated the deck near the forward turret and started a fire among the flammable material in the cable compartment that was not extinguished until the next day.[13] Fragments from the shell destroyed a bulkhead and loosened some plates of the ship's bottom. The location of the fire near the forward magazine forced it to be flooded as a precaution. Between the leaky plates and the flooded magazine, the ship took about 1,000 long tons (1,000 t) aboard and her draught forward increased to 26 feet (7.9 m). The shell killed five men and wounded three more.[Note 2] Despite her increased draught, Bayan was able to pass through the dredged channel connecting the northern and southern parts of Moon Sound later that day. When the general withdrawal was ordered the following day, the ship sailed for Finland.[14]
On 26 August 1914, during the first month of World War I, the German light cruiser Magdeburg ran aground near the island of Odensholm in the Gulf of Finland. Her escort, the V25-class torpedo boat SMS V-26, failed to pull her off and rescued part of the crew before Pallada and the protected cruiser Bogatyr appeared and opened fire. The Germans blew up the front part of the ship, but failed to demolish the rest of the ship. They failed to destroy their naval codebooks, which were discovered by the Russians. A copy was later given to the British where it proved enormously helpful to Room 40 in reading German wireless traffic for much of the war.[8] Together with the armoured cruiser Rurik, Pallada unsuccessfully searched for German ships between Bornholm and Danzig on the night of 27 August. Less than two months later, on 11 October, Pallada was torpedoed by the German submarine SM U-26 and blew up with the loss of all hands, the first Russian warship sunk during the war.[9]
Мало? За тригода, да на замерзающем театре.
адм написал:
#1424417
Эспанья?
Увеличить под турбинную ЭУ, 12" двухорудийные башни вместо 10", и одноорудийные 12" вместо 8".
Получится аналог японских полулинейных полукрейсеров, а строить можно в Италии, Рурик и так на макаронников похож, будет усиленной однокалиберной версией Витторио Эмануелле.
арт написал:
#1424414
Вы вообще о чем?
Я о Баянах 2
арт написал:
#1424451
Сак вот и спрашиваю вы о боевой мощи кораблей или о борцах сумо?
Я о заедающих сосисками пиво
Пересвет написал:
#1424472
Вы где-то разыскали разрез "28-узлового" крейсера?!
Не я. Еще в прошлой жизни был большой разговор о скаутах и малых крейсерах, и там кто то выкладывал. Увы тему найти не могу.
FOBOS.DEMOS написал:
#1424427
Увеличить
Зачем вообще такой крейсер если у тебя нет ЭБров? Четыре ЭБра обос...авшегося проекта (пусть даже пара улучшенная) на всем театре, но конечно нужно городить быстрое крыло.Успех асамоидов стучит в сердце? Так тогда посмотрели бы хотя бы на Цукубу.
РыбаКит написал:
#1424491
Зачем вообще такой крейсер если у тебя нет ЭБров?
Олбиггановские АП и ИПI, с одноорудийными 12" вместо двухорудийных 8", составили бы АльтРурыку прекрасный дивизион в 18-12" в залпе. Напомню, что у первых бревноутов, на двоих было 16-12".
FOBOS.DEMOS написал:
#1424503
Олбиггановские АП и ИПI, с одноорудийными 12" вместо двухорудийных 8", составили бы АльтРурыку прекрасный дивизион в 18-12" в залпе.
Сидю, куру, цифирь не сползается...
РыбаКит написал:
#1424504
Сидю, куру, цифирь не сползается...
Ну Рурык должен вырости а АП и ИПI, лишится и 8" в каземате.
И еще раз напомню для всех идеологов малого крейсера:
Вот ТЗ на большой легкий крейсер:
МГШ с 1907 г. приступил к разработке стратегических и тактических заданий [59] на их проектирование. При составлении заданий на легкий крейсер МГШ руководствовался его назначением, которое складывалось из следующих функций: разведка, дозорная и сторожевая служба, одиночный бой с однотипными неприятельскими крейсерами, действия против миноносцев, поддержка своих миноносцев, участие в развитии успеха, постановка минных заграждений в неприятельских водах.
И для малого легкого крейсера:
По мнению МГШ, первой и главной задачей малого крейсера являлось истребление эскадренных миноносцев и других легких судов противника. ...
Вторая задача, которая возлагалась на малый крейсер,- разведка в неприятельских водах с риском встречи с подобными же крейсерами противника. ...
Третья задача – постановка минных заграждений, как правило, в водах противника. От крейсера требовались гораздо большая, чем у эскадренных миноносцев, поворотливость и улучшенные другие маневренные качества.
Как видим разница в одной задаче "одиночный бой с однотипными неприятельскими крейсерами". Т.е, внимательно- одиночный бой с несколькими одноклассниками! И не просто "быть способным прежить встречу", а именно "бой"!
Как мы знаем реализация первого ТЗ дало водоизмещение 6800тонн и второе 4600т.
РыбаКит написал:
#1424408
А гармошки большинство крейсерской работы на балтике отпахали.
За неимением гербовой пишем на пипифаксе..
FOBOS.DEMOS написал:
#1424406
Противник сам имел слабые и старые БКР.
Например "Фюрст Бисмарк" с 24-см артиллерией..
Четыре скорострельных 240-мм орудия С/ 97 с длиной ствола 40 калибров располагались в двух башнях по диаметральной плоскости (скорострельность — два выстрела в три минуты. Шесть скорострельных 150-мм орудий С/97 с длиной ствола 40 калибров находились в одноорудийных башнях
Или "Принц Ойген":
Два 240-мм скорострельных орудия С/99 с длиной ствола 40 калибров располагались в двух башнях с гидравлическим приводом по горизонту. Носовая башня стояла на шп. 77-82, кормовая на шп. 16-11. Высота орудий от конструктивной ватерлинии равнялась 9 и 6,7 м соответственно, а сами орудия имели вертикальные углы наведения -4° +30°. Максимальная дальность прицельной стрельбы равнялась 91,2 каб., угол горизонтальной наводки в пределах 270°. Боезапас на ствол составлял 75 выстрелов.
Шесть 150-мм скорострельных орудий С/97 с длиной ствола 40 калибров на станках с центральном штыром размещались по три с борта в казематах на батарейной палубе: носовые на 55.5 шп., средние на 46 шп., кормовые на 36,5 шп. Высота всех орудий над уровнем ватерлинии равнялась 4 м, угол вертикальном наводки равнялся - 4° + 30°, сектора горизонтальной наводки у средних орудий составляли 100°, у остальных 126°, наибольшая дальность прицельной стрельбы равнялась 73,9 каб. Боезапас составлял по 120 выстрелов на ствол.Четыре 150-мм скорострельных орудия С/97.99 с длиной ствола 40 калибров в четырех башнях с электрическим приводом, располагались по два с борта на верхней палубе https://www.litmir.me/br/?b=175752&p=12
Так что Баяны могут им противопоставить...
Недаром в 1916 году их срочно до вооружали...
3 × 1 — 203-мм/45,
12 × 1 — 152-мм/45,
2 × 1 — 75-мм/50,
2 × 1 — 47-мм,
2 × 7,62-мм пулемёта